Sain äsken sähköpostia eräästä isohkon yrityksen nettikaupasta. Tekstissä kerrottiin allaolevan tuotteen olevan tilapäisesti loppuunmyyty. Tuote luvattiin toimittaa mahdollisimman pikaisesti.
Hyvä niin.
Sen jälkeen oli eriteltynä tilausnumero, tuotenimike, kappalemäärä.  Saamani viestin aloitus oli tuttavallinen "Hei Juha!"  Myöskin asiakasnumero oli muistettu viestiin liittää.
Hienoa.

Mutta ihan niin hienoa ei sitten ollutkaan se, että tämä tilapäisesti loppuunmyyty tuote oli sellainen jota en ole tilannut. Myöskään viestissä mainittu asiakasnumero ei ollut omani. Valistunut arvaukseni on, että kyseinen yritys ei kuitenkaan ollut informoimassa koko asiakaskuntaansa tietyn tuotteen väliaikaiselta loppumiselta, vaan kyseessä on jonkin sortin lapsus. Joten tottakai lähetin paluupostissa tiedon, että nyt kävi niin, että väärään osoitteeseen lähti tämä tiedotus.

Sen verran utelias olen kuitenkin, että pyysin saada selvityksen siitä, miten ihmeessä asiakastiedot voivat mennä sekaisin niin, että tiettyyn asiaksnumeroon liitetyt yhteystiedot ovatkin jotain aivan muuta. Ja jotta ihan tylsäksi ei huominen päivä kävisi asiakaspalvelussa pyysin selontekoa myös siitä, mihin omia asiakastietojani on yhtiössä käytetty.
Pientä epäilyä kyseisen nettikaupan turvallisuudesta aiheuttaa se, että sivustolle kirjaudutaan asiakasnumeroa ja omaa postinumeroa käyttämällä. Niitä kumpiakin on vähän hankala vaihtaa ihan käden käänteessä...  

Saas nähdä, millaisen vastauksen saan ja milloin.  Saakohan viestin kohteeksi tarkoitettu asiakas ikinä tietää kyseisestä lipsahduksesta.  

Bookmark and Share